top min

§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Organizatorem imprez folklorystycznych na terenie Parku Etnograficznego w Tokarni oraz Dworku Laszczyków w Kielcach jest Muzeum Wsi Kieleckiej z siedzibą w Kielcach, ul. Jana Pawła II 6, zwane w dalszej części Regulaminu Muzeum.

2. Informacje o imprezach, o których mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu, będą systematycznie zamieszczane na oficjalnej stronie internetowej Muzeum Wsi Kieleckiej www.mwk.com.pl

3. Imprezy odbywają się w godzinach ustalonych przez Muzeum.

4. W czasie imprez istnieje możliwość wynajęcia powierzchni / stoiska ekspozycyjnego, zwanego w dalszej części Regulaminu „stoiskiem”.

5. Podmiotem uprawnionym do wynajęcia stoiska jest Muzeum.

6. Przepisy Regulaminu obowiązują wszystkich wynajmujących powierzchnię /stoisko ekspozycyjne, zwanych dalej Najemcami i oznaczają ich akceptację.

§2
WARUNKI UDZIAŁU

1. Najemca zainteresowany najmem stoiska winien wypełnić online formularz zgłoszeniowy dostępny do 7 dni przed planowaną datą wydarzenia na stronie internetowej Muzeum Wsi Kieleckiej. Zgłoszenie powinno zawierać dane adresowe, oczekiwaną powierzchnię stoiska oraz informację, na jaki cel wykorzystana będzie powierzchnia ekspozycyjna. Wzór formularza online stanowi załącznik do niniejszego regulaminu .

2. Po prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu formularza, Najemca otrzyma wygenerowaną wiadomość o przyjęciu zamówienia z numerem. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, pracownik Muzeum skontaktuje się z Najemną.

3. Muzeum określa miejsce, wielkość i rodzaj przydzielonej powierzchni Najemcy.

4. O liczbie stoisk decyduje kolejność zgłoszeń i rodzaj asortymentu stoiska (preferowane są wyroby rzemiosła i rękodzieła ludowego, potrawy i produkty regionalne, stoiska Kół Gospodyń Wiejskich, Lokalnych Grup Działania, gospodarstwa agroturystyczne oraz stowarzyszenia).

5. Muzeum zastrzega sobie prawo zmiany pierwotnie przydzielonej powierzchni.

6. Muzeum może odmówić przyjęcia oferty bez podania przyczyny.

7. Ostateczny termin wykupu powierzchni upływa w dniu imprezy podczas wjazdu na teren Muzeum.

8. Najemca może utracić prawo najmu stoiska z chwilą:

a. niezapłacenia należności za najem stoiska w terminie określonym w Regulaminie,
b. nieprzestrzegania przepisów zawartych w Regulaminie,
c. nieprzestrzegania zasad i regulaminów obowiązujących na terenie Muzeum.

§3
WARUNKI I TERMIN PŁATNOŚCI

1. Wysokość opłat za najem stoiska określa Muzeum.

2. Opłaty za wynajem terenu na stoisko handlowe własne (na czas trwania imprezy) wynoszą:

a. wynajęcie powierzchni do 2 m² – zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej
b. wynajęcie powierzchni od 2 m² do 5 m² – zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej
c. wynajęcie powierzchni powyżej 5 m² – za każdy kolejny 1 m² – zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej

3. Opłata za stoisko handlowe  Muzeum – zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej

4. Opłaty za dostęp do prądu wynoszą w zależności od mocy urządzenia, zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej .

5. Opłaty w pełnej wysokości należy wnieść po uzyskaniu informacji o przyjęciu oferty, o której mowa w §2 pkt 2 niniejszego Regulaminu przez Muzeum, przelewem na konto: 48 8493 0004 0000 0061 8263 0003 Banku Spółdzielczego S.A. w Kielcach w terminie co najmniej 7 dni poprzedzających imprezę lub gotówką w Kasie Parku Etnograficznego w Tokarni albo gotówką lub kartą  w dniu imprezy, podczas wjazdu na teren Muzeum.

6. Zwolnienie z opłaty za najem stoiska i terenu wystawienniczego przysługuje wystawcom zaproszonym przez organizatora w celu dodatkowego uatrakcyjnienia imprezy.

§4
FORMA UDZIAŁU

1.  Najemca bierze udział w imprezie we własnym imieniu i na własny koszt.

2. Najęte stoisko przeznaczone jest wyłącznie dla Najemcy. Najemca nie jest uprawniony do podnajmowania lub oddawania do bezpłatnego używania w całości, względnie części stoiska na rzecz osoby trzeciej, bez uprzedniej zgody Muzeum.

3. Najemca zobowiązuje się do prowadzenia działalności w zgodzie z przepisami prawa obowiązującymi na terenie Polski.

4. Każdy na Najemca, w tym producenci wyrobów regionalnych, koła gospodyń wiejskich, gospodarstwa agroturystyczne oferujący wyroby alkoholowe do sprzedaży, jak i podawane na miejscu (degustacje) na terenie obiektów należących do Muzeum Wsi Kieleckiej, winien posiadać zawsze oryginał administracyjnego zezwolenia na sprzedaż alkoholu do ewentualnej kontroli przez pracownika Muzeum Wsi Kieleckiej lub inne uprawnione organy. Do sprzedaży alkoholu na terenie Parku Etnograficznego w Tokarni podczas imprez plenerowych, wymagana jest dodatkowo  zgoda Dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej, o którą należy wystąpić do Muzeum nie później niż 7 dni przed planowanym wydarzeniem.

5. Kserokopia zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 winna znajdować się w dokumentacji imprezy. Oferowane przez wystawców napoje alkoholowe jako wyroby akcyzowe winny posiadać obowiązkowe oznaczenia – znaki akcyzy(banderole) umieszczone na opakowaniu jednostkowym wyrobu akcyzowego lub bezpośrednio na wyrobie akcyzowym w sposób zgodny z właściwymi przepisami prawa.

6. Pracownik Działu Promocji i Marketingu Muzeum ma możliwość kontroli wystawców oferujących napoje alkoholowe do sprzedaży jak i podawane na miejscu (degustacje) na terenie obiektów należących do Muzeum Wsi Kieleckiej w zakresie posiadania wymaganego przepisami prawa zezwolenia.

§5
WYPOSAŻENIE STOISKA, EKSPONATY

1.   Urządzenie stoiska należy do najemcy i wystawcy.

2. Eksponaty lub elementy wyposażenia stoiska nie mogą być umieszczane w ciągach komunikacyjnych przylegających do stoiska, a pokazy sprzętu nie mogą utrudniać lub uniemożliwiać bezpiecznego poruszania się uczestników i publiczności ani naruszać ich spokoju oraz naruszać ogólnego porządku imprezy.

3. Umieszczenie na stoisku eksponatów wymagających specjalnych zabezpieczeń lub konieczności spełnienia specjalnych technicznych warunków, może odbyć się tylko za zgodą Muzeum, po uprzednim zawiadomieniu pracownika  Muzeum minimum  w dniu poprzedzającym imprezę.

4. Najemca korzystający z energii elektrycznej ma obowiązek posiadać przedłużacz sieciowy z atestem do użytkowania na zewnątrz w każdych warunkach pogodowych o długości min. 25 m o przekroju 3x2,5 mm, zakończone wtyczką 230V.

§6
REKLAMA, IMPREZY TOWARZYSZĄCE

1. Podczas imprezy prezentacje, działania reklamowe Najemcy mogą odbywać się za wcześniejszą zgodą Muzeum, uzyskaną na piśmie. Nie mogą one w jakikolwiek sposób przeszkadzać innym Najemcom ani zakłócać ogólnego porządku imprezy.

2. Muzeum zastrzega sobie prawo do filmowania i fotografowania oraz do wykorzystania tych materiałów do własnych celów bez jakichkolwiek zobowiązań wobec Najemców lub osób trzecich. Powyższe jest prawnie dopuszczalne i zgodne z art. 81 ust. 2 ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. (Dz. U. z 1994 r., Nr 24, poz. 83) i nie narusza prawa do ochrony wizerunku.

§7
ORGANIZACJA I PRZEPISY PORZĄDKOWE

1. Najemca zobowiązany jest do objęcia swojego stoiska w czasie przeznaczonym przez Muzeum na przygotowanie ekspozycji, tj. w dniu imprezy nie wcześniej niż godzina 7.30 i nie później niż godzina 10.00. Niezastosowanie się do tego wymogu jest traktowane jako odstąpienie od uczestnictwa w imprezie.

2. Stoisko powinno być zagospodarowane w pełni najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy. Z chwilą rozpoczęcia imprezy stoisko musi być uprzątnięte i gotowe dla zwiedzających.

3. W godzinach trwania imprezy stoiska muszą być dostępne dla zwiedzających.

4. Demontaż stoiska, wywóz eksponatów można rozpocząć dopiero po zakończeniu imprezy lub po uzyskaniu zgody Muzeum.

5. Od momentu przejęcia od Muzeum stoiska, do chwili przekazania jej Muzeum po zakończeniu imprezy, Najemca ponosi odpowiedzialności materialną za powierzone mienie.

6. W godzinach trwania imprezy Najemca jest zobowiązany do odprowadzenia swojego samochodu na miejsce wyznaczone przez Muzeum najpóźniej do godz. 10.30. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za pozostawiony na parkingu samochód. Wymóg usunięcia pojazdu z terenu Parku Etnograficznego na czas trwania imprezy jest bezwzględny.

7.  Najemca i wystawca mają obowiązek dostosować się do wszystkich zaleceń służb porządkowych Muzeum, a  w szczególności w sprawach parkowania i poruszania się po skansenie pojazdów i ochrony przeciwpożarowej.

8. Każdy najemca i wystawca zobowiązani są do natychmiastowego powiadomienia Muzeum o dostrzeżonych zagrożeniach, wypadkach lub szkodach.

9. Obowiązkiem Najemcy jest:
a. przestrzeganie zasad bezpieczeństwa publicznego,
b. zachowanie czystości,
c. przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych, w tym wyposażenie stoiska w niezbędny sprzęt przeciwpożarowy m.in. gaśnica.

10. Zakaz używania na terenie Muzeum otwartego ognia, którego źródłem jest gaz propan-butan, a w przypadku stoiska z „grillem” jego odległość od najbliższego obiektu nie może być mniejsza niż 8m.

11. Po zakończeniu Imprezy Najemca zobowiązany jest uporządkować swoje miejsce wystawowe, śmieci należy wynieść do rozstawionych pojemników na odpady.

§8
ODSTĄPIENIE OD NAJMU POWIERZCHNI EKSPOZYCYJNEJ

1. Przez odstąpienie od najmu stoiska rozumie się nieobjęcie zamówionej powierzchni ekspozycyjnej w terminie określonym w §7 pkt. 2 niniejszego regulaminu.

2. W sytuacji, o której mowa w §8 pkt. 1 niniejszego regulaminu wniesiona przez Najemcę opłata przechodzi na rzecz Muzeum.

§9
BEZPIECZEŃSTWO

1. Muzeum nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki osób ani uszkodzenia eksponatów, sprzętów, urządzeń i towarów znajdujących się na stoisku przed, po i w trakcie trwania imprezy.

2. Muzeum nie odpowiada za szkody spowodowane kradzieżą; za szkody wyrządzone umyślnie lub powstałe na skutek rażącego niedbalstwa bądź lekkomyślności Najemcy, za szkody spowodowane siłą wyższą taką jak pożar, uderzenie pioruna, huragan, powódź, grad. Dotyczy to również okresu po zakończeniu imprezy, w przypadku, gdy eksponaty, elementy wyposażenia, urządzenia i inne towary pozostają na terenie ekspozycyjnym.

 §10
ZABEZPIECZENIE TERENU

1. Teren Muzeum jest chroniony przez pracowników przedsiębiorstwa posiadającego koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia.

2. Ochronie podlega wyłącznie mienie Muzeum.

3. Najemca zobowiązany jest do zabezpieczenia na własny koszt urządzeń i sprzętu przed ewentualnymi szkodami lub ubytkami.

§11
LIKWIDACJA STOISKA

1. Niedozwolone jest demontowanie stoiska przed oficjalnym zakończeniem imprezy. Najemca zobowiązany jest zdemontować stoisko, usunąć eksponaty oraz przywrócić zajmowane stoisko do pierwotnego stanu, najpóźniej do 2 godzin po zakończeniu imprezy.

2. W przypadku niezdemontowania lub nie opuszczenia stoiska w terminie określonym przez Muzeum, temu ostatniemu przysługuje prawo przemieszczenia w inne miejsce pozostawionych sprzętów, towarów i eksponatów na koszt i ryzyko Najemcy.

3. Najemca zobowiązany jest do usunięcia przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu imprezy ze stoiska i terenu pustych opakowań.

4. Pozostawione bez akceptacji Muzeum elementy ekspozycji, eksponaty i inne urządzenia nieusunięte przez Najemcę uważa się za mienie porzucone, które przechodzi bez odszkodowania na własność Muzeum.

§12
REKLAMACJE I ROSZCZENIA

1. Wszelkie reklamacje i roszczenia wynikające z najmu stoiska winny być zgłaszane w formie pisemnej w terminie do trzech dni od daty zakończenia imprezy. Po upływie tego terminu żadne reklamacje i roszczenia nie będą uwzględniane.

2. Wszelkie porozumienia pomiędzy Najemcami i przedstawicielami Muzeum oraz wszelkie decyzje z nich wynikające, jak i oświadczenia, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§13
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Najemca stoiska zobowiązany jest do przestrzegania zasad i regulaminów obowiązujących na terenie Muzeum.

2. Najemca zobowiązany jest do stosowania obowiązujących przepisów i przestrzegania niniejszego Regulaminu. Najemca nie przestrzegający warunków Regulaminu ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Muzeum oraz osoby trzecie.

3. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Muzeum, zastrzega ono sobie prawo do odwołania, skrócenia, odłożenia lub częściowo zamknięcia imprezy.

4. W przypadku odwołania imprezy Najemcy przysługuje zwrot wpłaconych opłat w terminie do 30 dni od daty planowanej imprezy. Najemca nie będzie domagał się odsetek za opóźnienie w zwrocie opłaty.

5. Wszelkie spory mogące wynikać z tytułu najmu stoiska na terenie Muzeum Wsi Kieleckiej rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Muzeum.

6. W przypadku niestosowania się do zaleceń służb porządkowych jak również pracownika Muzeum, Najemca może zostać poproszony o opuszczenie terenu Muzeum.

REGULAMIN ŚWIADCZENIA ODPŁATNYCH USŁUG PRZEZ MUZEUM WSI KIELECKIEJ

  1. Muzeum Wsi Kieleckiej, zwane dalej Muzeum świadczy usługi wymienione w §11 ust.2 Statutu Muzeum Wsi Kieleckiej.
  2. Usługi niewymienione w Załączniku Nr 1 do niniejszego Zarządzenia świadczone są za odpłatnością, która ustalana jest indywidualnie dla każdej usługi.
  3. Odpłatność za usługi, o których mowa w pkt. 2 uwzględnienia koszty własne realizacji usług, które są powiększone o marżę w wysokości 20% ich wartości.
  4. W przypadku, gdy realizacja usługi pociąga za sobą konieczność zamówienia przez Muzeum usługi obcej pobierana jest zryczałtowana opłata za jej zorganizowanie w wysokości 15% jej wartości lecz nie mniej niż 300 zł brutto.
  5. W ramach kosztów własnych, o których mowa w pkt. 3 uwzględnia się wszelkie koszty, które musi ponieść Muzeum w celu realizacji usługi, w tym w szczególności koszty pracy pracowników wykonujących daną usługę.
  6. Koszt roboczogodziny pracownika Muzeum zaangażowanego do realizacji zamówionej usługi ustalony zostaje jako równy 2,5 krotności, minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w danym roku, określonej przepisami prawa.
  7. Zamówienia na usługi przyjmowane są siedzibie Muzeum Wsi Kieleckiej przy ul. Jana Pawła II nr 6 w Kielcach od poniedziałku do piątku w godz. 07.00 – 15.00, telefonicznie, faxem, pocztą elektroniczną lub osobiście.
  8. W celu przygotowania zamówienia usługi lub usług Zamawiający powinien podać dane niezbędne do jego sporządzenia w tym w szczególności: dane kontaktowe zawierające co najmniej imię i nazwisko oraz nazwę firmy/instytucji (jeśli dotyczy), adres, telefon lub adres poczty elektronicznej, jak również zakres zamawianej usługi.
  9. Muzeum może odmówić realizacji usługi w przypadku braku technicznych możliwości jej wykonania lub otrzymania zamówienia w terminie uniemożliwiającym jego realizację.
  10. Po rozeznaniu technicznych możliwości świadczenia usługi oraz sprawdzeniu czy termin określony przez Zamawiającego usługę jest odpowiedni pracownik komórki właściwej do realizacji usługi niezwłocznie udziela Zamawiającemu informacji o możliwości lub braku możliwości jej wykonania.
  11. W przypadku stwierdzenia możliwości realizacji usługi na podstawie danych, o których mowa w pkt. 8 przekazanych przez Zamawiającego usługę pracownik odpowiedzialny za realizację usługi informuje klienta o możliwości realizacji usługi telefonicznie, osobiście lub drogą elektroniczną.
  12. Możliwa jest również osobista akceptacja kosztorysu przez Zamawiającego w siedzibie Muzeum lub innym miejscu po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i miejsca spotkania z pracownikiem właściwym ds. realizacji usługi.
  13. Po zaakceptowaniu kosztorysu usługi przez Zamawiającego pracownik komórki realizującej usługę sporządza na odpowiednim formularzu zamówienie usługi i przesyła go Zamawiającemu drogą wcześniej uzgodnioną w celu jego podpisania przez osobę do tego uprawnioną lub osoba ta składa podpis osobiście w terminie
    i miejscu wcześniej uzgodnionym z pracownikiem właściwym ds. realizacji usługi.
  14. Po otrzymaniu podpisanego przez Zamawiającego usługę formularza zamówienia usługi pracownik właściwej komórki Muzeum przystępuje do jej realizacji.
  15. W przypadku, gdy wartość zamówionych usług przekracza kwotę 5.000 zł wymagane jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem odstąpienia od realizacji zamówienia.
  16. Ze względu na różnorodność świadczonych usług, jak również możliwość specyficznych wymagań co do ich realizacji treść umowy jest każdorazowo uzgadniana w drodze porozumienia stron.
  17. W przypadku zamówienia usług, których wartość nie przekracza kwoty 1000 zł brutto, a możliwa jest ich organizacja bez konieczności jej przygotowania akceptowaną formą zamówienia jest rezerwacja telefoniczna lub osobista w siedzibie Muzeum lub jego obiekcie.
  18. W przypadku zamówienia usług, wymagane jest uiszczenie bezzwrotnej zaliczki w wysokości 30% wartości zamówienia na konto bankowe Muzeum lub w dowolnym punkcie kasowym funkcjonującym w Muzeum. Zaliczka musi być wpłacona w ciągu 7 dni od podpisania formularza zamówienia przez klienta. Za datę wpłaty zaliczki uznaje się datę wpływu środków na rachunek Muzeum.
  19. Zaliczka, o której mowa podlega całkowitemu zwrotowi, wyłącznie wówczas, kiedy na skutek nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających Muzeum świadczenie usług, nie dojdzie do realizacji całości zamówienia lub częściowemu, gdy suma zrealizowanych usług nie przekracza wartości, na którą opiewa zaliczka.
    W uzasadnionych przypadkach spowodowanych zdarzeniami losowymi, każda sprawa może być rozpatrywana indywidualnie i końcowa decyzja należy do Dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej.
  20. Wszelkie zmiany dotyczące zamówionych usług są możliwe nie krócej niż na 5 dni przed terminem ich realizacji, o ile nie ma do tego przeciwskazań natury technicznej oraz nie rodzą po stronie Muzeum żadnych kosztów, chyba, że Zamawiający pokryje je w całości wraz z odpowiednimi narzutami i opłatami, o których mowa w pkt. 3 i 4. Zmiany te wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Za zgodą Dyrektora muzeum lub upoważnionego przez niego pracownika, termin wprowadzenia zmian dotyczących zamówionych usług może ulec skróceniu nie później niż do dnia realizacji usługi pod warunkiem, że nie rodzi to po stronie Muzeum żadnych kosztów.
  21. Muzeum zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości opłaty za zamówioną usługę w przypadku wystąpienia w trakcie jej realizacji nieprzewidzianych okoliczności wpływających na jej cenę, o czym Muzeum niezwłocznie informuje Zamawiającego. W powyższym przypadku pracownik właściwy ds. realizacji usługi sporządza nowy kosztorys usługi, formularz zamówienia usługi oraz aneks do umowy jeśli jest wymagany i przesyła go do akceptacji Zamawiającemu. W przypadku odstąpienia Zamawiającego od realizacji zamówienia, Zamawiający zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za dotychczasową pracę zgodnie z zasadami ujętymi w niniejszym regulaminie.
  22. W przypadku odstąpienia od realizacji usługi Zamawiający jest zobowiązany do poinformowania drogą elektroniczną lub osobiście pracownika właściwego do jej realizacji nie później niż na 14 dni przed terminem jej realizacji.
  23. W przypadku rezygnacji, o której mowa w pkt. 22 Muzeum zatrzymuje zaliczkę, o której mowa w pkt 18. W przypadku, gdy wartość zaliczki, o których mowa
    nie pokrywa dotychczasowych kosztów realizacji zamówienia, Muzeum występuje do Zamawiającego o pokrycie ich różnicy. W przypadku gdy Zamawiający nie pokryje ww. różnicy Muzeum może dochodzić swoich roszczeń na zasadach ogólnych.
  24. Zamawiający jest zobowiązany do zapłaty zobowiązania wynikającego z zamówienia najpóźniej w dniu realizacji usługi w dowolnym punkcie kasowym funkcjonującym
    w Muzeum lub nie później niż na 3 dni przed realizacją usługi na konto Muzeum chyba, że uprawniona osoba reprezentująca Muzeum wyraziła zgodę na wystawienie faktury z odroczonym terminem płatności.
  1. Do wyrażenia zgody na wystawienie faktury z odroczonym terminem płatności uprawniony jest Dyrektor Muzeum, Główny Księgowy jednostki lub jego Zastępca.
  2. Po wykonaniu usługi pracownik właściwy ds. jej realizacji sporządza powykonawczy kosztorys realizacji usługi stanowiący jej rozliczenie.
  3. Pracownik odpowiedzialny za realizację usługi sporządza, gromadzi i przechowuje wszelką dokumentację z nią związaną, jest odpowiedzialny za jej prawidłowość.
  4. Od opłat o których mowa w pkt. 3, ( z wyłączeniem pkt. 3.3), pkt. 4, pkt.5.1 oraz pkt. 6. Załącznika nr 1 do niniejszego Zarządzenia, Muzeum udzieli Zamawiającemu rabatu w wysokości 5% od łącznej kwoty należności za wszystkie świadczenia,o których mowa w ww. punkach jeśli łączna kwota opłat przekroczy kwotę 2500 zł brutto.
  5. Pracownicy wszystkich komórek organizacyjnych muzeum zobowiązani są udzielenia niezbędnej pomocy w realizacji usługi pracownikowi odpowiadającemu za jej realizację.
  6. Wzór kosztorysu oraz formularza zamówienia stanowi integralną część niniejszego regulaminu.
  7. W przypadku świadczenia usług związanych bezpośrednio z realizacją celów statutowych Muzeum Wsi Kieleckiej, w szczególności w zakresie działalności edukacyjnej, mając na względzie ważny interes instytucji kultury, Dyrektor Muzeum może podjąć decyzję o zastosowaniu innych stawek niż określone w obowiązującym aktualnie cenniku.

ZASADY KORZYSTANIA ZE ZBIORÓW MUZEUM WSI KIELECKIEJ

1. Korzystanie ze zbiorów Muzeum Wsi Kieleckiej w celach niekomercyjnych oraz związanych z prowadzeniem działalności naukowej, badawczej i innej działalności związanej z realizacją celów określonych w Statucie Muzeum przez pracowników Muzeum jest nieodpłatne.
2. Wypożyczanie zbiorów w celach niekomercyjnych, związanych z prowadzeniem działalności kulturalnej przez instytucje publiczne jest nieodpłatne.
3. Udostępnianie wszystkich kategorii zbiorów odbywa się na terenie Muzeum, chyba, że Dyrektor Muzeum udzieli zgody na udostępnienie zbiorów w innym miejscu. Udostępnianie odbywa się w obecności upoważnionego pracownika Muzeum, który odnotowuje ten fakt w odpowiedniej ewidencji.
4. Przygotowanie zbiorów do wypożyczenia w celach niekomercyjnych jest nieodpłatne, w pozostałych przypadkach odbywa się za odpłatnością.
5. Publikowanie wizerunków muzealiów, wnętrz muzealnych i przestrzeni zewnętrznych w celach popularyzatorskich, naukowych, informacyjnych i innych celach niekomercyjnych jest nieodpłatne.
6. Sporządzanie pisemnych opracowań, wygłaszanie odczytów, prelekcji, referatów, prowadzenie konsultacji i udzielanie wywiadów przez pracowników Muzeum w celach popularyzatorskich, naukowych, informacyjnych i innych celach niekomercyjnych jest nieodpłatne.
7. Korzystanie ze zbiorów, ich przygotowanie, udostępnianie, wypożyczanie oraz publikowanie ich wizerunków, jak również sporządzanie pisemnych opracowań, wygłaszanie odczytów, prelekcji, referatów, prowadzenie konsultacji i udzielanie wywiadów przez pracowników Muzeum w celach komercyjnych odbywa się za odpłatnością.
8. Odpłatność za usługi, o których mowa w pkt. 7 ustalana jest zgodnie z Regulaminem Świadczenia Odpłatnych Usług przez Muzeum Wsi Kieleckiej.
9. Zabrania się w szczególności kopiowania, redystrybucji, publikowania, rozpowszechniania, udostępniania czy wykorzystywania materiałów uzyskanych od Muzeum w inny sposób w całości lub części w celach innych niż te, w których zostały otrzymane od Muzeum.
10. Wymagane jest aby materiały, które otrzymane zostały od Muzeum zarówno w celach niekomercyjnych, jak i komercyjnych zawierały wszystkie niezbędne informacje, których konieczność zamieszczenia wynika z przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, oraz informację o treści: „Ze zbiorów Muzeum Wsi Kieleckiej”, chyba, że Dyrektor Muzeum wyraził w formie pisemnej zgodę na zawarcie informacji o treści innej niż wyżej wymieniona.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB ODWIEDZAJĄCYCH FANPAGE
MUZEUM WSI KIELECKIEJ NA PORTALU SPOŁECZNOŚCIOWYM FACEBOOK


Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – dalej „RODO”, informujemy, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych, udostępnionych w trakcie korzystania z profilu w portalu społecznościowym Facebook jest: Muzeum Wsi Kieleckiej z siedzibą ul. Jana Pawła II nr 6, 25-025 Kielce.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym mogą się Państwo skontaktować we wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych. Dane kontaktowe IOD:
Anna Rubinkiewicz, tel. 602 779 754 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
3. Administrator przetwarza dane osobowe osób, które pozostawiły na fanpage’u jakikolwiek ślad np.: poprzez kliknięcie ikon: „Lubię to”, „Obserwowanie”, „Udostępnij” lub też poprzez pozostawienie komentarza.
4. Państwa dane osobowe są przetwarzane w zakresie: podstawowe dane identyfikacyjne (imię I nazwisko) oraz w zakresie opublikowanym przez Państwa na własnym profilu na portalu społecznościowym Facebook.
5. Państwa dane osobowe są przetwarzane jako prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w celach prowadzenia fanpage’a na warunkach i zasadach określonych przez Facebook Inc. oraz informowania za jego pośrednictwem o naszej aktywności i wydarzeniach realizowanych przez Administratora, komunikacji za pośrednictwem dostępnych funkcjonalności serwisu Facebook (komentarze, chat, posty), a także prowadzenia analiz funkcjonowania, popularności, sposobu korzystania z fanpage’a.
6. Jakakolwiek aktywność pozostawiająca na naszym profilu Państwa dane osobowe jest całkowicie dobrowolna. Państwo też decydujecie, do jakich danych osobowych będziemy mieli dostęp, poprzez zastosowanie odpowiednich ustawień prywatności Państwa osobistych profilów.
7. Administrator może uzyskać anonimowe dane statystyczne dotyczące osób odwiedzających fanpage za pomocą funkcji „Facebook Insights" udostępnionej przez META stosownie do niepodlegających zmianie warunków korzystania. Dane te są gromadzone za pomocą plików cookie, z których każdy zawiera niepowtarzalny kod użytkownika. Pliki cookie są zapisywane przez Facebooka na twardym dysku komputera lub na każdym innym nośniku osób odwiedzających fanpage'a. Pliki cookie aktywne są przez dwa lata. Kod użytkownika, który można powiązać z danymi połączenia użytkowników zarejestrowanych na Facebooku, zostaje pobrany i przetworzony w chwili otwarcia fanpage'a.
8. Odbiorcami Państwa danych osobowych są inni użytkownicy fanpage’a.
9. Administrator nie przekazuje Państwa danych poza teren Unii Europejskiej ani do organizacji międzynarodowych, z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisu Facebook z zastosowaniem używanych przez niego klauzul umownych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską i decyzji Komisji Europejskiej, stwierdzających odpowiedni stopień ochrony danych, zgodnie z zasadami określonymi pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy.
10. Dane osobowe, których podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, będą przetwarzane do czasu trwania tego interesu lub do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania.
11. Przysługuje Państwu prawo do dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.
12. Państwa dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu.
13. Powyższe informacje nie dotyczą przetwarzania Państwa danych osobowych przez administratora serwisu Facebook. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat przetwarzania Państwa danych przez firmę̨ Facebook należy zapoznać się z ich Polityką Prywatności, dostępną na stronie: https://www.facebook.com/about/privacy

Zasady Udostępniania Informacji Publicznej

 
Zgodnie z Uchwałą z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. Nr 112, poz. 1198), Muzeum Wsi Kieleckiej jest zobowiązane udostępniać każdą informację związaną z wykonywaniem zadań publicznych.

Według ustawy, udostępnianie informacji publicznych następuje w drodze:

1. ogłaszania informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej,

2. wyłożenia, wywieszenia informacji w instytucji w miejscu ogólnie dostępnym,

3. udostępnienia na wniosek osoby żądającej informacji, jeśli informacje nie zostały umieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej, a także w drodze wyłożenia lub wywieszenia

Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez względnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeśli udostępnienie informacji w tym terminie jest niemożliwe, Muzeum Wsi Kieleckiej jest zobowiązane poinformować wnioskodawcę o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji i wskazać termin, w którym informacja będzie udostępniona. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od złożenia wniosku.

Wypełniony wniosek, należy przekazać do Muzeum Wsi Kieleckiej w jeden z poniższych sposobów:

1. przesłać pocztą na adres: Muzeum Wsi Kieleckiej, ul. Jana Pawła II nr 6, 25-025 Kielce

2. złożyć w Sekretariacie Muzeum (adres j.w.),

3. przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie określonej we wniosku, chyba że środki techniczne będące w dyspozycji Muzeum uniemożliwiają udostępnienia w takiej formie. Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, Muzeum poniesie dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia informacji publicznej, może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

Jeżeli informacja może być przekazana niezwłocznie w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informacje nie składa pisemnego wniosku.

Odmowa udzielenia informacji może nastąpić ze względu na niejawność (ochrona danych osobowych, prawo do prywatności, tajemnica państwowa, służbowa, skarbowa, statystyczna).

Prawo do informacji publicznej podlega również ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę instytucji.

Załączniki:

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej

Logotypy unijneZakup współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014 – 2020

logo_light.png
© 2025, Muzeum Wsi Kieleckiej

Zapraszamy do kontaktu

41 34 492 97 wew. 110      poczta@mwk.com.pl

Search

We use cookies to provide you services at the highest level. Further use of the site means that you agree to use cookies in accordance with the Privacy Policy. If you do not accept the Policy, please leave our website.