REGULAMIN ŚWIADCZENIA ODPŁATNYCH USŁUG PRZEZ MUZEUM WSI KIELECKIEJ
1. Muzeum Wsi Kieleckiej, zwane dalej Muzeum świadczy usługi wymienione w §11 ust.2 Statutu Muzeum Wsi Kieleckiej.
2. Usługi niewymienione w Załączniku Nr 1 do niniejszego Zarządzenia świadczone są za odpłatnością, która ustalana jest indywidualnie dla każdej usługi.
3. Odpłatność za usługi, o których mowa w pkt. 2 uwzględnienia koszty własne realizacji usług, które są powiększone o marżę w wysokości 20% ich wartości.
4. W przypadku, gdy realizacja usługi pociąga za sobą konieczność zamówienia przez Muzeum usługi obcej pobierana jest zryczałtowana opłata za jej zorganizowanie w wysokości 15% jej wartości lecz nie mniej niż 300 zł brutto.
5. W ramach kosztów własnych, o których mowa w pkt. 3 uwzględnia się wszelkie koszty, które musi ponieść Muzeum w celu realizacji usługi, w tym w szczególności koszty pracy pracowników wykonujących daną usługę.
6. Koszt roboczogodziny pracownika Muzeum zaangażowanego do realizacji zamówionej usługi ustalony zostaje jako równy 2,5 krotności, minimalnej stawki godzinowej obowiązującej w danym roku, określonej przepisami prawa.
7. Zamówienia na usługi przyjmowane są siedzibie Muzeum Wsi Kieleckiej przy ul. Jana Pawła II nr 6 w Kielcach od poniedziałku do piątku w godz. 07.00 – 15.00, telefonicznie, faxem, pocztą elektroniczną lub osobiście.
8. W celu przygotowania zamówienia usługi lub usług Zamawiający powinien podać dane niezbędne do jego sporządzenia w tym w szczególności: dane kontaktowe zawierające co najmniej imię i nazwisko oraz nazwę firmy/instytucji (jeśli dotyczy), adres, telefon lub adres poczty elektronicznej, jak również zakres zamawianej usługi.
9. Muzeum może odmówić realizacji usługi w przypadku braku technicznych możliwości jej wykonania lub otrzymania zamówienia w terminie uniemożliwiającym jego realizację.
10. Po rozeznaniu technicznych możliwości świadczenia usługi oraz sprawdzeniu czy termin określony przez Zamawiającego usługę jest odpowiedni pracownik komórki właściwej do realizacji usługi niezwłocznie udziela Zamawiającemu informacji
o możliwości lub braku możliwości jej wykonania.
11. W przypadku stwierdzenia możliwości realizacji usługi na podstawie danych,
o których mowa w pkt. 8 przekazanych przez Zamawiającego usługę pracownik odpowiedzialny za realizację usługi informuje klienta o możliwości realizacji usługi telefonicznie, osobiście lub drogą elektroniczną.
12. Możliwa jest również osobista akceptacja kosztorysu przez Zamawiającego
w siedzibie Muzeum lub innym miejscu po wcześniejszym uzgodnieniu terminu
i miejsca spotkania z pracownikiem właściwym ds. realizacji usługi.
13. Po zaakceptowaniu kosztorysu usługi przez Zamawiającego pracownik komórki realizującej usługę sporządza na odpowiednim formularzu zamówienie usługi
i przesyła go Zamawiającemu drogą wcześniej uzgodnioną w celu jego podpisania przez osobę do tego uprawnioną lub osoba ta składa podpis osobiście w terminie
i miejscu wcześniej uzgodnionym z pracownikiem właściwym ds. realizacji usługi.
14. Po otrzymaniu podpisanego przez Zamawiającego usługę formularza zamówienia usługi pracownik właściwej komórki Muzeum przystępuje do jej realizacji.
15. W przypadku, gdy wartość zamówionych usług przekracza kwotę 5.000 zł wymagane jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem odstąpienia od realizacji zamówienia.
16. Ze względu na różnorodność świadczonych usług, jak również możliwość specyficznych wymagań co do ich realizacji treść umowy jest każdorazowo uzgadniana w drodze porozumienia stron.
17. W przypadku zamówienia usług, których wartość nie przekracza kwoty 1000 zł brutto, a możliwa jest ich organizacja bez konieczności jej przygotowania akceptowaną formą zamówienia jest rezerwacja telefoniczna lub osobista w siedzibie Muzeum lub jego obiekcie.
18. W przypadku zamówienia usług, wymagane jest uiszczenie bezzwrotnej zaliczki
w wysokości 30% wartości zamówienia na konto bankowe Muzeum lub w dowolnym punkcie kasowym funkcjonującym w Muzeum. Zaliczka musi być wpłacona w ciągu 7 dni od podpisania formularza zamówienia przez klienta. Za datę wpłaty zaliczki uznaje się datę wpływu środków na rachunek Muzeum.
19. Zaliczka, o której mowa podlega całkowitemu zwrotowi, wyłącznie wówczas, kiedy na skutek nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających Muzeum świadczenie usług, nie dojdzie do realizacji całości zamówienia lub częściowemu, gdy suma zrealizowanych usług nie przekracza wartości, na którą opiewa zaliczka.
W uzasadnionych przypadkach spowodowanych zdarzeniami losowymi, każda sprawa może być rozpatrywana indywidualnie i końcowa decyzja należy do Dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej.
20. Wszelkie zmiany dotyczące zamówionych usług są możliwe nie krócej niż na 5 dni przed terminem ich realizacji, o ile nie ma do tego przeciwskazań natury technicznej oraz nie rodzą po stronie Muzeum żadnych kosztów, chyba, że Zamawiający pokryje je w całości wraz z odpowiednimi narzutami i opłatami, o których mowa w pkt. 3 i 4. Zmiany te wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Za zgodą Dyrektora muzeum lub upoważnionego przez niego pracownika, termin wprowadzenia zmian dotyczących zamówionych usług może ulec skróceniu nie później niż do dnia realizacji usługi pod warunkiem, że nie rodzi to po stronie Muzeum żadnych kosztów.
21. Muzeum zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości opłaty za zamówioną usługę w przypadku wystąpienia w trakcie jej realizacji nieprzewidzianych okoliczności wpływających na jej cenę, o czym Muzeum niezwłocznie informuje Zamawiającego. W powyższym przypadku pracownik właściwy ds. realizacji usługi sporządza nowy kosztorys usługi, formularz zamówienia usługi oraz aneks do umowy jeśli jest wymagany i przesyła go do akceptacji Zamawiającemu. W przypadku odstąpienia Zamawiającego od realizacji zamówienia, Zamawiający zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za dotychczasową pracę zgodnie z zasadami ujętymi w niniejszym regulaminie.
22. W przypadku odstąpienia od realizacji usługi Zamawiający jest zobowiązany do poinformowania drogą elektroniczną lub osobiście pracownika właściwego do jej realizacji nie później niż na 14 dni przed terminem jej realizacji.
23. W przypadku rezygnacji, o której mowa w pkt. 22 Muzeum zatrzymuje zaliczkę,
o której mowa w pkt 18. W przypadku, gdy wartość zaliczki, o których mowa
nie pokrywa dotychczasowych kosztów realizacji zamówienia, Muzeum występuje do Zamawiającego o pokrycie ich różnicy. W przypadku gdy Zamawiający nie pokryje ww. różnicy Muzeum może dochodzić swoich roszczeń na zasadach ogólnych.
24. Zamawiający jest zobowiązany do zapłaty zobowiązania wynikającego z zamówienia najpóźniej w dniu realizacji usługi w dowolnym punkcie kasowym funkcjonującym
w Muzeum lub nie później niż na 3 dni przed realizacją usługi na konto Muzeum
chyba, że uprawniona osoba reprezentująca Muzeum wyraziła zgodę na wystawienie faktury z odroczonym terminem płatności.
25. Do wyrażenia zgody na wystawienie faktury z odroczonym terminem płatności uprawniony jest Dyrektor Muzeum, Główny Księgowy jednostki lub jego Zastępca.
26. Po wykonaniu usługi pracownik właściwy ds. jej realizacji sporządza powykonawczy kosztorys realizacji usługi stanowiący jej rozliczenie.
27. Pracownik odpowiedzialny za realizację usługi sporządza, gromadzi i przechowuje wszelką dokumentację z nią związaną, jest odpowiedzialny za jej prawidłowość.
28. Od opłat o których mowa w pkt. 3, ( z wyłączeniem pkt. 3.3), pkt. 4, pkt.5.1 oraz pkt. 6. Załącznika nr 1 do niniejszego Zarządzenia, Muzeum udzieli Zamawiającemu rabatu w wysokości 5% od łącznej kwoty należności za wszystkie świadczenia,
o których mowa w ww. punkach jeśli łączna kwota opłat przekroczy kwotę 2500 zł brutto.
29. Pracownicy wszystkich komórek organizacyjnych muzeum zobowiązani są udzielenia niezbędnej pomocy w realizacji usługi pracownikowi odpowiadającemu za jej realizację.
30. Wzór kosztorysu oraz formularza zamówienia stanowi integralną część niniejszego regulaminu.