Archiwum
Regulamin Najmu Stoisk Muzeum Wsi Kieleckiej
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Organizatorem imprez folklorystycznych na terenie Parku Etnograficznego w Tokarni oraz Dworku Laszczyków w Kielcach jest Muzeum Wsi Kieleckiej z siedzibą w Kielcach, ul. Jana Pawła II 6, zwane w dalszej części Regulaminu Muzeum.
2. Informacje o imprezach, o których mowa w pkt. 1 niniejszego paragrafu, będą systematycznie zamieszczane na oficjalnej stronie internetowej Muzeum Wsi Kieleckiej www.mwk.com.pl
3. Imprezy odbywają się w godzinach ustalonych przez Muzeum.
4. W czasie imprez istnieje możliwość wynajęcia powierzchni / stoiska ekspozycyjnego, zwanego w dalszej części Regulaminu „stoiskiem”.
5. Podmiotem uprawnionym do wynajęcia stoiska jest Muzeum.
6. Przepisy Regulaminu obowiązują wszystkich wynajmujących powierzchnię /stoisko ekspozycyjne, zwanych dalej Najemcami i oznaczają ich akceptację.
§2
WARUNKI UDZIAŁU
1. Najemca zainteresowany najmem stoiska winien wypełnić online formularz zgłoszeniowy dostępny do 7 dni przed planowaną datą wydarzenia na stronie internetowej Muzeum Wsi Kieleckiej. Zgłoszenie powinno zawierać dane adresowe, oczekiwaną powierzchnię stoiska oraz informację, na jaki cel wykorzystana będzie powierzchnia ekspozycyjna. Wzór formularza online stanowi załącznik do niniejszego regulaminu .
2. Po prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu formularza, Najemca otrzyma wygenerowaną wiadomość o przyjęciu zamówienia z numerem. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, pracownik Muzeum skontaktuje się z Najemną.
3. Muzeum określa miejsce, wielkość i rodzaj przydzielonej powierzchni Najemcy.
4. O liczbie stoisk decyduje kolejność zgłoszeń i rodzaj asortymentu stoiska (preferowane są wyroby rzemiosła i rękodzieła ludowego, potrawy i produkty regionalne, stoiska Kół Gospodyń Wiejskich, Lokalnych Grup Działania, gospodarstwa agroturystyczne oraz stowarzyszenia).
5. Muzeum zastrzega sobie prawo zmiany pierwotnie przydzielonej powierzchni.
6. Muzeum może odmówić przyjęcia oferty bez podania przyczyny.
7. Ostateczny termin wykupu powierzchni upływa w dniu imprezy podczas wjazdu na teren Muzeum.
8. Najemca może utracić prawo najmu stoiska z chwilą:
a. niezapłacenia należności za najem stoiska w terminie określonym w Regulaminie,
b. nieprzestrzegania przepisów zawartych w Regulaminie,
c. nieprzestrzegania zasad i regulaminów obowiązujących na terenie Muzeum.
§3
WARUNKI I TERMIN PŁATNOŚCI
1. Wysokość opłat za najem stoiska określa Muzeum.
2. Opłaty za wynajem terenu na stoisko handlowe własne (na czas trwania imprezy) wynoszą:
a. wynajęcie powierzchni do 2 m² – zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej
b. wynajęcie powierzchni od 2 m² do 5 m² – zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej
c. wynajęcie powierzchni powyżej 5 m² – za każdy kolejny 1 m² – zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej
3. Opłata za stoisko handlowe Muzeum – zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej
4. Opłaty za dostęp do prądu wynoszą w zależności od mocy urządzenia, zgodnie z aktualnym cennikiem Muzeum Wsi Kieleckiej .
5. Opłaty w pełnej wysokości należy wnieść po uzyskaniu informacji o przyjęciu oferty, o której mowa w §2 pkt 2 niniejszego Regulaminu przez Muzeum, przelewem na konto: 48 8493 0004 0000 0061 8263 0003 Banku Spółdzielczego S.A. w Kielcach w terminie co najmniej 7 dni poprzedzających imprezę lub gotówką w Kasie Parku Etnograficznego w Tokarni albo gotówką lub kartą w dniu imprezy, podczas wjazdu na teren Muzeum.
6. Zwolnienie z opłaty za najem stoiska i terenu wystawienniczego przysługuje wystawcom zaproszonym przez organizatora w celu dodatkowego uatrakcyjnienia imprezy.
§4
FORMA UDZIAŁU
1. Najemca bierze udział w imprezie we własnym imieniu i na własny koszt.
2. Najęte stoisko przeznaczone jest wyłącznie dla Najemcy. Najemca nie jest uprawniony do podnajmowania lub oddawania do bezpłatnego używania w całości, względnie części stoiska na rzecz osoby trzeciej, bez uprzedniej zgody Muzeum.
3. Najemca zobowiązuje się do prowadzenia działalności w zgodzie z przepisami prawa obowiązującymi na terenie Polski.
4. Każdy na Najemca, w tym producenci wyrobów regionalnych, koła gospodyń wiejskich, gospodarstwa agroturystyczne oferujący wyroby alkoholowe do sprzedaży, jak i podawane na miejscu (degustacje) na terenie obiektów należących do Muzeum Wsi Kieleckiej, winien posiadać zawsze oryginał administracyjnego zezwolenia na sprzedaż alkoholu do ewentualnej kontroli przez pracownika Muzeum Wsi Kieleckiej lub inne uprawnione organy. Do sprzedaży alkoholu na terenie Parku Etnograficznego w Tokarni podczas imprez plenerowych, wymagana jest dodatkowo zgoda Dyrektora Muzeum Wsi Kieleckiej, o którą należy wystąpić do Muzeum nie później niż 7 dni przed planowanym wydarzeniem.
5. Kserokopia zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 winna znajdować się w dokumentacji imprezy. Oferowane przez wystawców napoje alkoholowe jako wyroby akcyzowe winny posiadać obowiązkowe oznaczenia – znaki akcyzy(banderole) umieszczone na opakowaniu jednostkowym wyrobu akcyzowego lub bezpośrednio na wyrobie akcyzowym w sposób zgodny z właściwymi przepisami prawa.
6. Pracownik Działu Promocji i Marketingu Muzeum ma możliwość kontroli wystawców oferujących napoje alkoholowe do sprzedaży jak i podawane na miejscu (degustacje) na terenie obiektów należących do Muzeum Wsi Kieleckiej w zakresie posiadania wymaganego przepisami prawa zezwolenia.
§5
WYPOSAŻENIE STOISKA, EKSPONATY
1. Urządzenie stoiska należy do najemcy i wystawcy.
2. Eksponaty lub elementy wyposażenia stoiska nie mogą być umieszczane w ciągach komunikacyjnych przylegających do stoiska, a pokazy sprzętu nie mogą utrudniać lub uniemożliwiać bezpiecznego poruszania się uczestników i publiczności ani naruszać ich spokoju oraz naruszać ogólnego porządku imprezy.
3. Umieszczenie na stoisku eksponatów wymagających specjalnych zabezpieczeń lub konieczności spełnienia specjalnych technicznych warunków, może odbyć się tylko za zgodą Muzeum, po uprzednim zawiadomieniu pracownika Muzeum minimum w dniu poprzedzającym imprezę.
4. Najemca korzystający z energii elektrycznej ma obowiązek posiadać przedłużacz sieciowy z atestem do użytkowania na zewnątrz w każdych warunkach pogodowych o długości min. 25 m o przekroju 3x2,5 mm, zakończone wtyczką 230V.
§6
REKLAMA, IMPREZY TOWARZYSZĄCE
1. Podczas imprezy prezentacje, działania reklamowe Najemcy mogą odbywać się za wcześniejszą zgodą Muzeum, uzyskaną na piśmie. Nie mogą one w jakikolwiek sposób przeszkadzać innym Najemcom ani zakłócać ogólnego porządku imprezy.
2. Muzeum zastrzega sobie prawo do filmowania i fotografowania oraz do wykorzystania tych materiałów do własnych celów bez jakichkolwiek zobowiązań wobec Najemców lub osób trzecich. Powyższe jest prawnie dopuszczalne i zgodne z art. 81 ust. 2 ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. (Dz. U. z 1994 r., Nr 24, poz. 83) i nie narusza prawa do ochrony wizerunku.
§7
ORGANIZACJA I PRZEPISY PORZĄDKOWE
1. Najemca zobowiązany jest do objęcia swojego stoiska w czasie przeznaczonym przez Muzeum na przygotowanie ekspozycji, tj. w dniu imprezy nie wcześniej niż godzina 7.30 i nie później niż godzina 10.00. Niezastosowanie się do tego wymogu jest traktowane jako odstąpienie od uczestnictwa w imprezie.
2. Stoisko powinno być zagospodarowane w pełni najpóźniej na 30 minut przed rozpoczęciem imprezy. Z chwilą rozpoczęcia imprezy stoisko musi być uprzątnięte i gotowe dla zwiedzających.
3. W godzinach trwania imprezy stoiska muszą być dostępne dla zwiedzających.
4. Demontaż stoiska, wywóz eksponatów można rozpocząć dopiero po zakończeniu imprezy lub po uzyskaniu zgody Muzeum.
5. Od momentu przejęcia od Muzeum stoiska, do chwili przekazania jej Muzeum po zakończeniu imprezy, Najemca ponosi odpowiedzialności materialną za powierzone mienie.
6. W godzinach trwania imprezy Najemca jest zobowiązany do odprowadzenia swojego samochodu na miejsce wyznaczone przez Muzeum najpóźniej do godz. 10.30. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za pozostawiony na parkingu samochód. Wymóg usunięcia pojazdu z terenu Parku Etnograficznego na czas trwania imprezy jest bezwzględny.
7. Najemca i wystawca mają obowiązek dostosować się do wszystkich zaleceń służb porządkowych Muzeum, a w szczególności w sprawach parkowania i poruszania się po skansenie pojazdów i ochrony przeciwpożarowej.
8. Każdy najemca i wystawca zobowiązani są do natychmiastowego powiadomienia Muzeum o dostrzeżonych zagrożeniach, wypadkach lub szkodach.
9. Obowiązkiem Najemcy jest:
a. przestrzeganie zasad bezpieczeństwa publicznego,
b. zachowanie czystości,
c. przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych, w tym wyposażenie stoiska w niezbędny sprzęt przeciwpożarowy m.in. gaśnica.
10. Zakaz używania na terenie Muzeum otwartego ognia, którego źródłem jest gaz propan-butan, a w przypadku stoiska z „grillem” jego odległość od najbliższego obiektu nie może być mniejsza niż 8m.
11. Po zakończeniu Imprezy Najemca zobowiązany jest uporządkować swoje miejsce wystawowe, śmieci należy wynieść do rozstawionych pojemników na odpady.
§8
ODSTĄPIENIE OD NAJMU POWIERZCHNI EKSPOZYCYJNEJ
1. Przez odstąpienie od najmu stoiska rozumie się nieobjęcie zamówionej powierzchni ekspozycyjnej w terminie określonym w §7 pkt. 2 niniejszego regulaminu.
2. W sytuacji, o której mowa w §8 pkt. 1 niniejszego regulaminu wniesiona przez Najemcę opłata przechodzi na rzecz Muzeum.
§9
BEZPIECZEŃSTWO
1. Muzeum nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki osób ani uszkodzenia eksponatów, sprzętów, urządzeń i towarów znajdujących się na stoisku przed, po i w trakcie trwania imprezy.
2. Muzeum nie odpowiada za szkody spowodowane kradzieżą; za szkody wyrządzone umyślnie lub powstałe na skutek rażącego niedbalstwa bądź lekkomyślności Najemcy, za szkody spowodowane siłą wyższą taką jak pożar, uderzenie pioruna, huragan, powódź, grad. Dotyczy to również okresu po zakończeniu imprezy, w przypadku, gdy eksponaty, elementy wyposażenia, urządzenia i inne towary pozostają na terenie ekspozycyjnym.
§10
ZABEZPIECZENIE TERENU
1. Teren Muzeum jest chroniony przez pracowników przedsiębiorstwa posiadającego koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia.
2. Ochronie podlega wyłącznie mienie Muzeum.
3. Najemca zobowiązany jest do zabezpieczenia na własny koszt urządzeń i sprzętu przed ewentualnymi szkodami lub ubytkami.
§11
LIKWIDACJA STOISKA
1. Niedozwolone jest demontowanie stoiska przed oficjalnym zakończeniem imprezy. Najemca zobowiązany jest zdemontować stoisko, usunąć eksponaty oraz przywrócić zajmowane stoisko do pierwotnego stanu, najpóźniej do 2 godzin po zakończeniu imprezy.
2. W przypadku niezdemontowania lub nie opuszczenia stoiska w terminie określonym przez Muzeum, temu ostatniemu przysługuje prawo przemieszczenia w inne miejsce pozostawionych sprzętów, towarów i eksponatów na koszt i ryzyko Najemcy.
3. Najemca zobowiązany jest do usunięcia przed rozpoczęciem oraz po zakończeniu imprezy ze stoiska i terenu pustych opakowań.
4. Pozostawione bez akceptacji Muzeum elementy ekspozycji, eksponaty i inne urządzenia nieusunięte przez Najemcę uważa się za mienie porzucone, które przechodzi bez odszkodowania na własność Muzeum.
§12
REKLAMACJE I ROSZCZENIA
1. Wszelkie reklamacje i roszczenia wynikające z najmu stoiska winny być zgłaszane w formie pisemnej w terminie do trzech dni od daty zakończenia imprezy. Po upływie tego terminu żadne reklamacje i roszczenia nie będą uwzględniane.
2. Wszelkie porozumienia pomiędzy Najemcami i przedstawicielami Muzeum oraz wszelkie decyzje z nich wynikające, jak i oświadczenia, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§13
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Najemca stoiska zobowiązany jest do przestrzegania zasad i regulaminów obowiązujących na terenie Muzeum.
2. Najemca zobowiązany jest do stosowania obowiązujących przepisów i przestrzegania niniejszego Regulaminu. Najemca nie przestrzegający warunków Regulaminu ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody poniesione przez Muzeum oraz osoby trzecie.
3. W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Muzeum, zastrzega ono sobie prawo do odwołania, skrócenia, odłożenia lub częściowo zamknięcia imprezy.
4. W przypadku odwołania imprezy Najemcy przysługuje zwrot wpłaconych opłat w terminie do 30 dni od daty planowanej imprezy. Najemca nie będzie domagał się odsetek za opóźnienie w zwrocie opłaty.
5. Wszelkie spory mogące wynikać z tytułu najmu stoiska na terenie Muzeum Wsi Kieleckiej rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Muzeum.
6. W przypadku niestosowania się do zaleceń służb porządkowych jak również pracownika Muzeum, Najemca może zostać poproszony o opuszczenie terenu Muzeum.